I feel to sick to live, but my life is so sick that it's awesome.

"Ladies, if someone touches you and you don’t want them to, feel free to punch them in the fucking face."

- Billie Joe Armstrong
(Sångare i Green Day)


FAK! Fick precis ett sms av min klasskompis. Det stod "Vi ska paddla imorgon på Elevens Val".
Jag vill också! *bli frisk*... *ta alvedon*

Tjenare!
Under tiden jag bloggat har jag aldrig nämnt några "topplistor". Here we go.

Musik:
Barrboard listan:

1. Lady Gaga - Bloody Mary
2. Lady Gaga - Judas
3. Green Day - Boulervard of Broken Dreams
4. Green Day - Holiday
5. Lonley Island ft. Michael Bolton - Jack Sparrow

Nej inga "I saw your boooobs, aha yeah! Your boobs...."
Jag menar för i helvete, dagens musik suger.
Fast vissa äger *peka på "Barrboard listan"*.

Böcker:

1. House Of Night Serien - P. C. Cast & Kristin Cast
2. Hungerspelen - Suzanne Collins
3. Vampire Academy Serien - Richelle Mead
4. Afrodite Böckerna - Ritta Jacobsson
5. Vampire Kisses (3 böcker är i manga stil) - Ellen Schreiber

1. Jag kan inte förstå vad alla har emot House Of Night böckerna? Visst, dem är lite jobbiga att läsa så att man vill hoppa över vissa delar. Men mins 70% av varenda bok är spännande.
SPOILER:
Om jag måste dissa en bok är det "Bränd".  Stevie Rae gör typ om alla misstag Zoey gör! Finns även på Engelska.

2. Hungerspelen är lite slö i början, sedan när spelen verkligen börjar kan man inte slita sig bort från boken! Finns även på Engelska.

3. Vissa har något emot Vampire Academy också. Det enda jag kan säga (som bara har läst 3/6 böcker) är att dem är jätte bra. Men fler gillar denna än vad de gillar House Of Night. Men denna serie är nästan ett måste. Finns även på Engelska.

4. Afrodite böckerna är svenska smala böcker med cirka 200 sidor. Dem är spännande och intressanta. Man kan maila författaren Ritta. Jag gjorde det efter att jag hade läst hennes två första böcker (det hade inte kommit ut fler då). Jag tror jag var 11 år... Men den var skitbra och jag ska beställa den senaste snart. Har jag den första boken, måste jag ha den sista. ;)

5. Det finns tre böcker i manga stil. Både på svenska och engelska. Problemet är bara att de inte säljer den svenska versionen NÅGONSTANS. Första boken köpte jagför 49 kronor i Vällingby. När jag äntligen hade tid att köpa andra boken fanns den inte. Jag väntade i en vecka och blev orolig över att trean också skulle ta slut. Jag beställde den och den andra på engelska.

Boken handlar om en emo stilad tjej som går på gymnasiet. Hon har en bästa vän som är helt emot hennes stil. Emo tjejen som heter Raven har fått sin största dröm besannad. Hon är ihop med en helt äkta vampyr.

Manga böckerna drogade jag ett tag, jag gillade stilen och böckerna.
Än har jag inte orkat beställa dem literära böckerna, men jag skall göra det en dag. ;)

Film:

1. Freddy vs Jason - Mördaren Freddy Krueger från "Nightmare on Elm Street" (Sve: Terror på Elm Street) filmerna och mördaren Jason från "Friday the 13th" möts. Själv är jag team Freddy. ;)
2. Nighmare on Elm Street filmerna - Dem första filmerna är SÅ gamla (ettan kom 1981) att det som skrämde då, skrämmer inte nu. Filmerna blir bättre och bättre. Sex filmer om man inte räknar med Freddy vs Jason och den ny utkomna versionen från 2010.

Fler filmer kommer jag inte på. D:

Nu ska jag bli frisk *super power*

//Barr!



P.S. Alla böcker som är skrivna ovan äger jag. Vill du låna?


Kommentarer

Här kan du kommentera:

Har du något namn?
Komma ihåg dig? :3

E-postadress: (Publiceras ej! Behövs om du vill bli kontaktad!)

URL/Bloggadress:

Här skriver du din kommentar:

Trackback
RSS 2.0